Ik heb iets te vertellen

Luisteren, dat is mijn ding. En ik ben er super goed in. Echt, ik heb heel wat afgeluisterd. Jarenlang luisterde ik naar alles wat er door mensen op social media gedeeld werd. Ik sprak met en luisterde naar klanten. Ik leerde goede vragen stellen. Ik was scherp op dat wat er juist niet gezegd of gedaan werd. Zo hielp ik organisaties om hun klanten beter te begrijpen zodat zij een (nog) betere ervaring, product of dienst konden leveren.

Als je meer weet kun je het beter doen

Als je meer weet, kun je het beter doen. Dat was mijn motto. Ik, de data nerd met mijn queries, social listening tools en trendonderzoeken, leerde ondertussen stiekem de kunst van het vertellen. Want data is de gewoon de basis voor een goed verhaal, een verhaal dat erop wacht om verteld te worden. En dat vond ik geweldig. Ik ontdekte en maakte verhalen. In allerlei vormen. Daar hielp ik merken mee. Ik zag en leerde wat wel en wat niet aanslaat tijdens mijn jaren bij Social Inc. en United. Het was fantastisch om voor zoveel klanten mooie projecten te mogen doen.

Er gaat niets boven een goed verhaal

Waarom vertel ik dit? Het is tijd, tijd om mijn eigen richting te gaan. Er gaat niets boven een goed verhaal. En dit is het begin, de openingsscène, de ‘er was eens’ van een verhaal wat ik helemaal zelf kan vormgeven. Nu start mijn avontuur als ondernemer, met Showrunners. Ik heb er zin in!

Wordt vervolgd...

PS: Waarom de naam Showrunners?  Ergens vorig jaar vond ik deze podcast “How to become a Digital Showrunner”. Jerod Morris en Brian Clark bespreken daarin wat online kan leren van traditionele media. Wat een regisseur is voor een film, is een showrunner voor een TV serie. Dat seriematige denken om je publiek doorlopend te boeien en binden is waar online nu naar toe groeit. De naam Showrunner zegt het zelf:

Who runs that (digital) show?  Showrunners!